Hello There, Guest! Login or Register


LVP 3.0 Games en dagindeling
#1
Zoals bekend gaat LVP 3.0 meerdere "grotere" games krijgen. Dit zijn minigames waaraan spelers kunnen meedoen voor extra respect, punten of wat dan ook. Games draaien op bepaalde tijden per dag, waarbij spelers zich hiervoor kunnen aanmelden. Ik wil ongeveer 10-15 van deze "Games" hebben bij launch, in principe kan je kijken bij andere gamemodes voor mogelijkheden.

Huidige, goedgekeurde ideeën:
- San Fierro Team Deathmatch
- Los Santos Deathmatch
- Drughunt
- Find the President
- Race rond San Andreas
- Steal the x
Reply
#2
Soort van 24-uur van Le Mans, maar dan korter (30 minuten oid?) Een route uitgestippeld over heel Los Santos, het liefste langs 2 'pitstraten' (lees: sprayers) voor de nodige reparatiebeurten. Zogezegd duurt deze tour 30 minuten en degene die de meeste laps heeft gereden (eigenlijk de meeste checkpoints dus) heeft gewonnen en verdient 100k oid.

Edit:
Misschien duurt 30 minuten iets te lang, maak daar 15 minuten van
Reply
#3
Steal the 'whatever'. Bekende mode, 2 teams, 2 objecten (auto, vrachtwagen, boot) die bij de andere team stelen en terug brengen naar je eigen basis
Reply
#4
Het idee van Badeend lijkt me erg leuk  ;D :-*
Ik zal zelf ook even wat proberen te bedenken
Reply
#5
Naam (bestaand) gamemode: Gunwar
Spelers: Minimaal 2
Benodigheden: Afgesloten wijken

Ik zag een tijdje geleden in een andere server gamemode: Gunwars
Dit betekend dat je als beginner terecht komt in een wijk met alleen een Desert Eagle
Alle andere in de zelfde wijk hebben ook allemaal een Desert Eagle
Schiet je iemand dood, ga je naar de volgende wijk en hier krijg je een bijvoorbeeld een SMG
Alle andere in de zelfde wijk hebben ook allemaal een SMG
Schiet je iemand dood, ga je naar de volgende wijk en hier krijg je bijvoorbeeld weer een Shotgun
Etc..

Het zou denk ik beter zijn om iedereen vrijwillig te laten meedoen, een soort van /playgunwar command, en dan kom je in de wijk
Maar we zouden ook gewoon alleen de gamemode kunnen starten zodat iedereen verplicht moet meedoen

Mensen die alle wijken hebben gehad die krijgen dan bijvoorbeeld 1.000.000 prijzengeld en de wapens als spawnwapens
Het enigste wat je dan moet opslaan is waar de spelers zijn gebleven...

Zover m'n idee



Reply
#6
Naam: /race[Insert_number?]
Spelers: Minimaal 2
Benodigheden: 6-8 Shamal's & Corona's in de lucht

Wij hebben nu alleen maar race's met voertuigen op grond of op het water
Maar niet een soort van race in de lucht, ik dacht zelf aan het volgende:

Procedure begint gewoon zoals bij elke race:
[nick] heeft een race[insert_number] gestart, mee doen? /race[insert_number]

Mensen komen terecht op een of andere airport (Zelf denk ik Los Santos, niet mogelijk? Airstrip)
Daar stappen mensen in hun shemal, en dan krijg je de countdown
Mensen moeten opstijgen en door de eerste corona vliegen die op airstrip staat
Daarna hang je de corona's in de lucht, en daar moeten mensen dan doorheen vliegen
En zo moet je dus door elke corona vliegen, uiteindelijk moet je weer netjes landen op Airstrip of een andere airport, en dan heb je dus gewonnen

Ongeveer de zelfde bedoeling als Single Player bij het halen van je vliegbewijs


Reply
#7
Ok, ik heb net ff wat bedacht, alleen weet ik zo niet of het te realiseren is  :D

Naam: Driveby derby of Gun Derby (o.i.d)
Spelers: 2 per auto >> laten we zeggen 4 auto's >> 8 spelers dus (minimaal 4 spelers dus)
Benodigheden: 4 auto's, maximaal 4 SMG's/TEC-9 guns, een /derby achtige omgeving

Het is een derby achtige minigame, maar het verschil is dat de Bijrijders een SMG oid hebben, waarmee zij moeten proberen om de auto's van de "tegenstanders" kapot te schieten.

Je maakt dus 2 commando's bijv: /dgderby (driver gun derby) en /pgderby (passenger gun derby). Iedereen die zich inschrijft als pasenger krijgt bijv. een SMG, en de driver krijgt geen wapens. Er worden dus 2 mensen naast iedere auto gespawned: 1 aan de bestuurders kan, en een aan de passagiers kant. Vevolgens begint de race, en de laatste 2 die overblijven, die krijgen bijvoorbeeld 10.000 dollar o.i.d.

TIP:
  • Geef iedereen zo'n 500 a 600 kogels, dan moeten ze spaarzaam met hun munitie om gaan, en kunnen ze niet zomaar in het wilde weg schieten
  • Maak de tijd dat mensen hebben om in te stappen iets korter, (8 seconden o.i.d.) zodat niemand de kans heeft om mensen of auto's kapot te schieten, voordat de race begint
.

Edit van Fireburn:

Op de problemen bij het 2e punt zijn 2 makkelijke oplossingen.
  • Zorg dat de auto's invincible zijn, zodat ze niet geraakt worden. Deze mogelijkheid zit al in de vehicle handler.[/;i]
    • [li]Zet de health van de mensen op 100 als je erheen teleport, en dan 2 verschillende oplossingen:
      • [li]Zorg dat autos uit elkaar staan, bijvoorbeeld in elke hoek een auto.
      • Van deze weet ik niet of het werkt, maar misschien is het mogelijk om de uzis pas te geven op het moment dat iemand in een auto stapt, dat je ze net geeft als iemand de deur open doet. Maar, ik weet zoals gezegd niet of dit werkt, omdat je als je wapens krijgt en in de auto zit je ook eerst moet in/uitstappen.
      [/li]
Reply
#8
  • Level Up Minigame

    Een kleine minigame, er moeten zich minstens 4 mensen inschrijven. Vindt plaats op een gesloten terrein

    Iedereen start met een Combat Shotgun, killed hij/zij iemand, dan krijgt hij/zij een iets slechter wapen, bijvoorbeeld een tec9, kill je daarna weer iemand, dan krijg je nog een slechter wapen, bijvoorbeeld een Desert Eagle, dit gaat net zo lang door, totdat iemand een ander iemand killed met een Baseball Bat. Wordt je echter zelf gekilled, dan kom je weer een level lager, dus krijg je weer een iets beter wapen.


  • Een Taxichauffeur minimissie

    Benodigdheden: een taxi

    Iedereen die Single Player gespeeld heeft kent dit wel, die irritante taxi missies, waar je uren over doet. Deze minimissie is ongeveer hetzelfde. Iemand typt het command (/taximission) en wordt geteleporteerd naar de taxi, waar hij vervolgens binnen 15 seconden in moet komen. Dan gaat er een timer lopen, en heeft de taxichauffeur een bepaalde tijd, om naar een checkpoint toe te rijden. Hij krijgt per ritje geld, hangt van de afstand af, en hij krijgt, als hij 10 Checkpoints heeft gehaald, een bepaalde prijs, zoals een geldprijs. Dit hoeft niet per sé met de taxi, er zijn ook andere minimissies te bedenken.



Reply
#9
Naam:Snipers
Spelers: Minimaal 2
Benodigheden: Werkende Sniperrifle, klein wijkje/straat (Afgesloten)

De naam zegt het al, een soort van snipergame.
Iemand start de game via /snipers, en de rest kunnen ook meedoen via het command /snipers.
Maxiaal 8-10 mensen zouden mee kunnen doen.
Ze worden allemaal geteleporteerd naar een klein straatje/wijk:
De één achter een huis
De één achter een boom
En één midden in de struiken
Etc...

Vanaf deze plekken mogen ze al beginnen. maar ze mogen ook door de straat lopen (Wat niet slim is natuurlijk, maar af en toe wel nodig)
Wanneer je iemand dood schiet, is die gene uit de game
En wie dan als laatste overblijft wint dan bijvoorbeeld 500.000 en mischien een sniperrifle die de gene mag houden
Wel moet het een afgesloten gebied zijn, anders kan iemand gewoon ontsnappen aan de game, en dan is het spel nooit afgelopen
En ik denk dat het ook eerlijker is dat op dat moment de blips uitgaan, een sniper moet altijd zich eigen goed moeten verbergen


--------------------------------Kleinere idee'en voor 2.5-------------------------------
Verplicht /rules lezen:
Er zijn genoeg mensen die join'en de server en weten niet eens dat /rules bestaat.
Ook de meeste admins & mods die laten de spelers het ook niet weten.
Vandaar dat ik kwam op een idee: 'Verplicht /rules lezen'
Het ziet er dan als volgt uit, je connect, en komt binnen:
Welcome on Las Venturas Playground 3.0
*Speler kiest zijn class*
*Chat uit*
The rules:
Inhoud /rules
Typ /accept to accept the rules
*Speler typt accept*
*Speler kan inloggen mocht ie een account hebben of gewoon spelen voor mensen zonder account*
*Chat aan*


Wanneer de /rules verschijnen is het beter om even de chat uit teschakelen voor die gene naders komen ze met smoesjes van: 'Het ging te snel, ik kon het niet lezen'
Zo weten wij dat iedereen de /rules heeft gelezen, en is het voor ons makkelijker om iemand te jailen en zullen wij minder vragen krijgen van: 'Why jail?'

Reply
#10
Triatlon: een ander type race, die hardrennen, zwemmen en fietsen bevat.
Nu kan dat best een beetje aangepast worden om het leuker te maken. Zelf had ik het volgende in gedachten:
- Spawnen in een bos, dan rennen naar fietsen die een stuk verderop staan geparkeerd.
- Te fiets over kleine landweggetjes naar een stukje strand, daar afstappen en het water in.
- Een flink stuk het water in liggen rubberboten te wachten waarmee de race verder gaat.

In LVP 2.4x zou dit teveel voertuigen in beslag nemen, om dit te voorkomen zou het in 2.5 als volgt kunnen zijn:
Op het moment dat iemand door de laatste marker van dat type voertuig rijdt, zou zijn voertuig moeten respawnen, en het nieuwe voertuig (evt. op een andere plek) moeten spawnen. Op deze manier blijft het aantal voertuigen beperkt.



------------- Algemeen idee -------------

Dan nog een algemeen idee voortboordurend op het hele (re)spawn gedoe. Het zou mooi zijn als minigame voertuigen pas spawnen als ze nodig zijn. Als je dan 15-20 wagen voor minigames reserveert kunnen er 'in game' 225-230 voertuigen staan. Je wilt er dan misschien nog wat vrijhouden zodat admins ook kunnen spawnen, maar dan kan je als nog 200 voertuigen permanent ingame zetten.
Reply