Hello There, Guest! Login or Register


LVP 3.0 Games en dagindeling
#11
Verdedig je gebied.

Je hebt twee teams, Team A en Team B, beide worden naar een gebied geteleporteerd. In dit gebied bevind zich een hek, Team A begint binnen het hek, Team B buiten het hek. Het is de bedoeling dat Team A het stukje verdedigt en Team B het probeert over te nemen.
Iedereen krijgt 100 HP en 100 Armor + wapens( Smg of iets dergelijks).

Minimaal 2 spelers.
Als er meer spelers zijn, eerlijk verdelen.
Als er een oneven aantal ingeschreven heeft, bijv. die, dan gaat er één naar Team A, en gaan er twee naar Team B.
Verdiensten per team uitdelen, Team a gewonnen, elk lid van team A 20k.

Cops and robbers

Je hebt twee teams, Cops en robbers, beide worden naar een groot gebied geteleporteerd.( De airport van San fierro lijkt me wel wat.) Hier staan Politieauto’s( kleine, fbi rangers) en gewone auto’s ( cheetah’s, rangers, sultans).
Cops teleporteren naar de politieauto’s, robbers naar de gewone auto’s. > Binnen 10 seconden instappen. > Start, Als alle politieauto’s kapot zijn > Robbers gewonnen, andersom > Cops gewonnen. Je krijgt per team de verdiensten, 20k p.p.
Iedereen krijgt een SMG.

Minimaal 4 spelers.
Als er meer spelers zijn, eerlijk verdelen.
Als er een oneven aantal ingeschreven heeft, bijv. die, dan gaat er één naar de Robbers, en gaan er twee naar de Cops.
Reply
#12
Eerlijk gezegd geen idee of het mogelijk is aangezien vuur clientside is maar goed  :)

Run Forest Run!
Elke speler die meespeelt krijgt een brandblusser. Er wordt een parcour opgesteld van allerlei kleine gangen die in lichterlaaien staan. Het is niet mogelijk om in 1 keer door te rennen naar de finish. De persoon die het levend de eind finish weet te halen wint :).
Reply
#13
Nog een idee (het lijkt een beetje op het stadsdelen kopen, maar toch anders):

Gangfights:

Het idee is simpel, in 3.0 zal er, naar ik weet, een geavanceerd gangsysteem komen, misschien leuk om dan te zorgen dat Los Santos wordt opgesplitst in allerlei kleine deeltjes, elke gang krijgt bv. 2 delen. En dan kan de ene gang de andere gang uitdagen, om te vechten om het stuk stad. De ene gang verdedigt hun eigen gebied, de andere gang valt aan. Als de aanvallers winnen, krijgen zij het stuk land, als de verdedigers winnen krijgen ze extra respect.

PS: ik weet niet of dit allemaal mogelijk is, aangezien ik nog niet precies weet hoe alle details van het gangsysteem eruit zien.
Reply
#14
Een idee van mij, ik weet niet of het mogelijk is maar misschien dat iemand er een draai aan kan geven.

Paintball

Met op zijn minst 2 players ergens in een bos (of een dorp variant zou ook kunnen). Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn om daarvoor echte paintball geweren te gebruiken (maar dat weten de coders beter dan ik) dus zal daarvoor iets verzonnen moeten worden. Misschien dat ik later op een alternatief hiervoor kan komen. Dus dan pas ik deze post even aan.

Ik zal ook nog een ander idee proberen te beschrijven die ik een tijd geleden had.  :)
Reply
#15
Battle Royale
Spelers: Minimaal 4, liefst zo veel mogelijk
Benodigheden: Een heel nieuw eiland, een eind van de kust af

Voor degene die de film Battle Royale niet kent, lees hier de plot summary.

Situatieschets: Één keer per dag vind dit spel plaats. Dit moet iets speciaals zijn waar mensen naar toe leven. Ik vind sowieso dat originele content (dat goed is) er voor zorgt dat spelers bij een server blijven plakken.

Het eiland is compleet afgesloten van de buitenwereld. Als je er bijvoorbeeld met een vliegtuig heen wilt vliegen kun je, als je in de buurt komt, een melding krijgen "Flight control: You are entering a restricted area, please return or you will be shot down." Dat maakt het ook nog iets mysterieuzer. In de zee om het eiland heen komen hekken, een klein stukje boven zeelevel, zodat niemand er in of uit kan.

De spelers spawnen op random gebieden op het eiland, niet te dicht bij elkaar. Op het eiland is veel begroeiïng, rotsen, inhammetjes en andere plekken waar de speler zich goed achter kan verstoppen. Elke speler is onzichtbaar op de radar. Er zijn verschillende hutjes te vinden waarin powerups liggen, full health, armor en een breed aanbod aan wapens. Hoe centraler de plek ligt, hoe beter de wapens zijn. Precies in het midden kan bijvoorbeeld een sniper rifle komen, een ultiem wapen voor een battle waarin je tegenstanders niet kunt zien. Het doel is uiteraard om al je tegenstanders uit te moorden en de battle royale te winnen.

Elke x minuten wordt een bepaald gedeelte van het eiland een danger zone. Je hebt dan een korte tijd om als een gek te vluchten uit het gebied, omdat je health anders erg snel naar 0 gaat (net zo snel als wanneer je verdrinkt zeg maar). Dit zorgt ervoor dat er minder gecamped wordt, en dat je in beweging moet blijven als je wilt winnen. Als je wel camped moet je op een gegeven moment wegsprinten, wat je een makkelijk doelwit maakt.

Het eiland moet redelijk groot zijn, daarin zit waarschijnlijk een hoop werk. Het zou ook mooi zijn als er hoogteverschillen in zitten, en dat in de dalen betere wapens zijn te vinden. Wat nog meer zou bijdragen aan het spectaculaire element is als er bij het begin van de battle een soort introfilmpje komt. Je ziet erg groot in beeld (niet in rode tekst) "Battle Royale" staan, terwijl je de camera langzaam ziet inzoomen op het eiland.

De prijs die je kunt krijgen bij het winnen moet groot zijn. Erg groot. Een miljoen meer op je bankrekening, vijf miljoen contant cash, een éénmalige toegankelijkheid tot het /property create-commando (met een limiet op de kostprijs), of nog iets anders. De prijs moet evenredig zijn aan het totaal aantal spelers. Win je van 4 mensen krijg je een kleine prijs, win je van 30 mensen krijg je een hele grote prijs.

Afgezien van het gigantische werk dat er in zit ben ik benieuwd naar wat jullie van het idee vinden. Ik ga nu even nog een keer Battle Royale kijken om te zien of er nog meer toffe dingen inzitten die hiervoor bruikbaar zijn :)
Reply
#16
Battle Royale... Wat een film zeg  ;D
Ik vind het een geweldig idee Chillosophy, het zal takke veel werk zijn maar ik wil absoluut er aan mee helpen.
Reply
#17
Gametype: Assault
Teams: 2vs2 up to 4vs4
Time limit: 10-15 minutes

Plot:
The Caligula casino, a respected high class casino, appears to be shelter for a criminal orginization. We need you to infiltrate their basement and disarm the nucleair missiles.

Objectives attackers:
1) Get the passcode for the Caligula basement
2) Infiltrate the basement and disarm the bombs

Objectives defenders:
Setup a good defense and prevent the attackers from disarming the missiles.

Summary:
In this attackers vs. defenders-gamemode, the objective is to disarm the nukes. The attacking team has to infiltrate the basement and fight their way through the defenders. A nuke can be disarmed by standing in the marker around it for 10-20 seconds (shooting them would have been way cooler, but there's probably no way to detect if a nuke has exploded). If all nukes are disarmed the attackers have won. If the time limit has been exceeded, the defenders have won. The attackers spawn in the casino lounge, the defenders spawn in the underground canteen (see screenshot). Teamplay is the key to victory. If you have to disarm a bomb, you're pretty much a sitting duck. Backup is required. If you're defending, you should spread out (few players on the nukes, few players at the door)

[Image: 10_t.jpg]

Gameplay overview:
[Image: 1_t.jpg][Image: 0_t.jpg][Image: 3_t.jpg][Image: 4_t.jpg][Image: 5_t.jpg]

1: Get to the basement
2: Get the passcode from a computer (stand in a marker for about 10 seconds, gives defenders a bit of time to set up)
3: Get to the basement door
4-5: The basement area

Nuke locations: (1 nuke in first image, 2*2 nukes in the other two images)
[Image: 7_t.jpg][Image: 8_t.jpg][Image: 9_t.jpg]

Some other thoughts:
[Image: -1_t.jpg]
There's an elevator on the main floor, unfortunately it doesn't work. It would have been cool if we could use this for the attackers, at the part where they have to get a passkey (gives defenders even more time). I couldn't find a decent indoor location that we could use as part of the building.

[Image: 2_t.jpg]
I don't know what this area is supposed to be, but it's located on route to the basement and has a lot of vents. Initially I thought it would improve the gameplay if you could screw around with the airconditioning, making the defenders lose a bit health every x seconds. Ofcourse this will make it harder for yourself too, but could be a stragetic in teamplay.

Possible problems:
- If a bomb explodes from gunfire, it's kind of pointless that you have to disarm it. So maybe a non-explosive nuke would be better, although the explosions would give a nice effect to the battle
- Players that want to gamble. There should be a message for the attackers (defenders wont be able to get to the main floor) that they will be removed from the game if gamblers are shot.
Reply
#18
Attack/defend the warehouse.

Players needed: 10-20
Time: 15 minutes (?)

Already had this idea for some time. If you have played SP, you already know this place, it's the warehouse where the last mission of the game is. One team is the attacker, they start at the lowest floor, and you got the defenders, they start at random place inside the warehouse. The attackers need to take the warehouse, by being in the top room (where you kill Big Smoke) for 60 seconds or something like that. The defenders need to defend the warehouse, by killing the attackers. The team that wins gets money (and respect if that is going to be implanted). This could also be included in the gang system, that the gang that wins gets more respect.

The entrance, where the attackers have to spawn is here(interior2):
AddPlayerClass(137,2526.7852,-1297.8792,1031.4219,262.4566,0,0,0,0,0,0); // ingang (spawn attackers)

And this is the place the attackers need to hold to win (interior2):
AddPlayerClass(137,2572.9773,-1300.0597,1060.9844,74.3356,0,0,0,0,0,0); // dit moet 60 secs gehouden worden
[Image: sa-mp-015_94045.png]

I think this place is great for such a minigame, because it 2 big open areas, and some big hallways, with smaller rooms.
[Image: sa-mp-016_56192.png][Image: sa-mp-018_43276.png]
Reply
#19
Spectator mode

Not a game, but a feature request. Instead of the current
[name] has started the Destruction Derby, type /derby to join
change it to
[name] has started the Destruction Derby! /derby to join, /spectate to watch

Every spectator gets the /cam-function, which toggles through all available camera positions in that minigame. Instead of using a fixed camera position, the /cam-command can also be used with a playername which will work the same as /watch. Great for derby's, races and deathmatch, as well as for making movies.

Another idea for spectators and participants is another chatprefix (maybe %?) which will send messages to all the players in that minigame. Great for spectators to root for a player and participants to chat about the minigame without confusing the other players.
Reply