Hello There, Guest! Login or Register

Controle's op sommige punten
In het echte leven kennen wij het volgende:
- Douane's
- Politiecontrole's
- Controle's samen met de belastingdienst

Nu dacht ik dat wij dit ook kunnen invoeren ingame, maar dan niet op verschillende plekken(Wat denk ik technisch onmogelijk zou zijn) maar op wegen waar je het land zou kunnen verlaten/binnenkomen
Dat zijn de volgende wegen:
[Image: gtamapfinalef5.jpg]

Zoals je ziet zijn sommige wegen rood/oranje of groen
Dit houdt in hoe streng de controle's zijn:
Rood:
- Belasting
- Politie/Douane
- Dure tolweg

Oranje:
- Politie/Douane
- Betaalbare tolweg

Groen:
- Goedkope tolweg

Nu weet je natuurlijk nog niet zoveel, want wat doet bijvoorbeeld de politie:

Politie/Douane:
Deze checkt of iemand daadwerkelijk een rijbewijs bezit
Zoniet:
- Een boete van 50.000
- Auto kwijt (respawn)

Belasting:
Deze checkt het bedrag waarmee je de grens overgaat
Je mag maar 1.000.000 hebben, heb je bijvoorbeeld 3.000.000 bij je
Neemt de belasting 2.000.000 inbeslag en ga je uiteindelijk met maar 1.000.000 de grens over

Tolweg:
Deze spreek voor zich, je moet betalen om door te gaan, de prijzen:
Rode tolweg:    $5000
Oranje tolweg:  $2500
Groene tolweg: $1000

Maarja, zo'n brug/weg kan breed zijn en zou je met je auto kunnen ontwijken -> FOUT
Ik dacht eraan om op ongeveer het midden een tolweg/brug hekken te plaatsen, en tussen 2 hekken in een doorgang waar als maximaal een packer/bus tussendoor komt, een paint:
[Image: gtamappaintfinalnn0.th.jpg]

Tussen de hekken waar mensen dus moeten rijden komen markers die het volgende moeten doen:
- Check hoeveel geld iemand heeft, als het meer is dan 1mil, maak je het 1mil
- Check of iemand een rijbewijs heeft voor de auto waar in die gene aan het rijden is, zoniet: 50.000 boete + respawn van auto
- Iemand z'n tolgeld laten betalen ($5000 - $1000)

Het zou kunnen dat sommige dingen niet mogelijk zijn, maar ik denk dat je sowieso sommige dingen wel kan gebruiken uit m'n idee
Reply
Lijkt mijzelf wel een leuk idee, maar dan heb ik hier nog wat punten:

Tolbetalen: Hoe zit dit dan met vliegen? Vliegers kun je geen tol laten betalen tenzij ze moeten betalen als ze aangekomen zijn op hun "bestemmings-vliegveld".

Bruggen: Je zou de bruggen toch makkelijk kunnen ontlopen door te gaan zwemmen, of zie ik dit nou verkeerd?  ???

Verder kun je denk ik wel grote markers tussen de bruggen zetten waar iedereen door heen MOET, dus die ze niet kunnen ontwijken (onzichtbare markers dan he :P).
Reply
(11-12-2006, 01:39 PM)TriggeR link Wrote:Lijkt mijzelf wel een leuk idee, maar dan heb ik hier nog wat punten:

Tolbetalen: Hoe zit dit dan met vliegen? Vliegers kun je geen tol laten betalen tenzij ze moeten betalen als ze aangekomen zijn op hun "bestemmings-vliegveld".

Bruggen: Je zou de bruggen toch makkelijk kunnen ontlopen door te gaan zwemmen, of zie ik dit nou verkeerd?  ???

Verder kun je denk ik wel grote markers tussen de bruggen zetten waar iedereen door heen MOET, dus die ze niet kunnen ontwijken (onzichtbare markers dan he :P).
Voor mensen die gaan vliegen heb je altijd het geld wat je moet betalen bij Las Venturas Airport
En tuurlijk kunnen mensen gaan zwemmen, maar ik denk niet dat er mensen zijn die hun auto achterlaten en voor de rest gaan lopen
En tuurlijk zou het kunnen dat er mensen dan carteleporten, maar daar doe je niks aan...

Inderdaad zou het mischien wel handiger zijn als je van die onzichtbare markers kan plaatsen, maar daar stond ik eigenlijk niet bij stil
En hekken met maar 1ingang (per baan) lijkt wel iets echter imo..
Reply
Je zou kunnen zeggen dat mensen van eiland-naar-eiland niet kunnen carteleporten, maar alleen naar de personen die op het eiland zelf ook zijn. Verder staan er toch ook auto's in andere delen van SA? Of alleen in LV?
Reply
Je moet het dan ook niet zo duur maken dat mafketels gaan teleporten, dat doen ze anders toch wel. Maak het zo duur dat het wat extra's aan de gamemode geeft, dus $50 per heffing of iets dergelijks, en koppel er 1 a 2 properties aan die opbrengsten.
Reply
Leuk zou zijn als je de grens illegaal oversteekt (zwemmen of teleporten oid) er een klopjacht op je kan komen of een aardige bountie. Maar op een selectieve manier, de ene keer wordt de speler wel betrapt de andere keer niet. Of dit haalbaar is en in de praktijk werkt durf ik niet te zeggen maar het is misschien een overweging waard het idee van de controle is iig leuk.
Reply
Ooh dat klinkt heel leuk :D (en veel werk)

Reply
Leuk idee!  ;D :D :)
Reply