Hello There, Guest! Login or Register

Eigen server maken..
hey,

Ik was van plan om een eigen server te gaan maken, maar ik kwam erachter dat je veel moet scripten etc.. nou kan ik wel een beetje scripten, maar dan wou ik wel vragen waar ik de hosting client kan downloaden etc. en enige hulp websites naast deze?

Ik weet dat het veel werk is, maar het lijkt me wel interresant om uberhaubt zoiets te leren, en uit te voeren :)

kan iemand mij info bezorgen en een link geven waar ik die hosting client kan downloaden? overigens, hoe kan ik dan mijn server Official maken, zoals de 'las venturas Playground' server?

Alvast bedankt,
Tom.
Reply
kijk eens bij http://forum.sa-mp.com/  daar zul je wel iets vinden mss  ;)
Reply
Ik was dat eerst ook van plan maar waneer ik wat probeerden kwamen er 10000000 miljoenen errors dus heb ik besloten dat maar niet te doen  :z
Reply
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Main_Page

Ik was zelf ook bezig met 't maken van m'n eigen server.. had cooirdianten opgslagen voor vehicle en player spawnpoints, en dat werkte allemaal.. had bijv. op Area 51 op plekken waar ik wou, hydra spawnpoints gemaakt enzo.. maarja.. 't is wel veel werk.. je kan beter gewoon op LVP spelen :P zij hebben al 't werk al voor je gedaan.

btw. Chaotica? [LVF]Chaotica? :P
Reply
(12-30-2007, 09:28 PM)Chaotica link Wrote: hey,

Ik was van plan om een eigen server te gaan maken, maar ik kwam erachter dat je veel moet scripten etc.. nou kan ik wel een beetje scripten, maar dan wou ik wel vragen waar ik de hosting client kan downloaden etc. en enige hulp websites naast deze?

[me=oostcoast]* de server kan je van de sa-mp download pagina halen[/me]
* Joeri * het forum en de wiki geven de beste hulp, als je op IRC zit kun je ook #sa-mp.scripting joined, zij kunnen ook helpen

Ik weet dat het veel werk is, maar het lijkt me wel interresant om uberhaubt zoiets te leren, en uit te voeren :)

[me=oostcoast]het is idd veel werk, maar je leerd er ook van :P[/me]

kan iemand mij info bezorgen en een link geven waar ik die hosting client kan downloaden? overigens, hoe kan ik dan mijn server Official maken, zoals de 'las venturas Playground' server?

[me=oostcoast]* nee het is niet mogelijk om je server official te maken, en LVP is niet meer official[/me]

Alvast bedankt,

[me=oostcoast]np :)[/me]

Tom.

8)
Reply
Bedankt voor de reacties :)

En ja Infamous bn [LVF]Chaotica ja :P

Iniedergeval bedankt voor de hulp die ik heb gekregen en ik hoop er wat aan te hebben :)

Weet iemand toevallig nog een site waar je wat over C+ of/en C++ kan leren? :)
- ik heb mn eigen server wel al een beetje geconfiged, maar er moet nog veel aan gebeuren en dan kan het wel eens handig zijn om die codetalen te leren xD
Reply
ehm, sa-mp gebruikt pawn, niet C++
alleen plugins zijn in C++ gescreven, maar dat is nogal ingewikkeld.

voor sa-mp gamemodes kun je het beste in op hun forum in de scripting->scripts showroom kijken, en daar kun je zien hoe andere het doen.
ook staan er op de wiki wat tutorials, maar die zijn nogal basic. wel goed om de basis te leren.

8)
Reply