Hello There, Guest! Login or Register


RPG Stuff
#1
Below a copy of a post of me, I made 29th July 2007.

It's Dutch, and I'm lazy for now :+
You can use some online translators to get a rough translation of the text.
http://babel.altavista.com
http://www.google.com/translate_t

If it's still a mess, ask :P
If you have some translated, and understandable text, just post it :)

I'm gonna translate this topic slowly, someday, somewhat within a year or such :+



Eergister had ik het al kort wat over dit onderwerp gehad, er moet meer RPG in LVP komen.
Vandaar dat ik nu kom met dit topic.
En ja, het is veel leesvoer, dus je kan wel zeggen dat er over nagedacht is :D

My idea is to introduce several jobs, which the players can choose.
The jobs is dependent on the skin that you choose. But, if you choose a skin linked to a job, it doesn't automaticly means you gotta do that job.
This should be done as a minigame start, for example, when you type /rpg, you'll get a menu, where you can choose a job.
Off course you can always stop with a job, at any time you want.
And choosing a job won't cost you money, it will only give money.

Trafficrules
In my opinion traffic rules are also part of RPG.
You may know the server GTAFRP.
This server has a rule that says you gotta obey the traffic rules.
It maybe hard to enforce the traffic rules, the trafficlights are different at each person, and some roads are not logical.
But we can introduce some good things about traffic rules.
  •  
  • Drive on the right side of the road where that's possible
     
  • Niet inhalen bij doorgetrokken strepen
     
  • Misschien iets met voorrang, indien er geen verkeerslichten zijn
     
  • A scripted speedometer? So that you can enforce the speedlimits.

Jobs
Like said before, we need more jobs on the server.
Every job depends on the skin you take.
Who likes to be rescued by a ambulance driver who looks like a junk?
Or a pilot who looks like a drunk person.

Taxi
Skins: 253 142 220
Vehciles: 438 420

The current taxi command (And als /newtaxi) will possible be removed, in the form we know the command right now. The new taxi is going to be a RPG style command.
This is done to promote the new taxi, and to become more realistic.
As far you can be realistic in a game.

If a player needs a taxi, they type /taxi, just as it is right now.
The taxi driver is starting a new mission: Drive to the customer, and take him to his wanted destination.
The customer needs to pay this ride. I don't know yet in which form: x dollar per minute/kilometer? But less time is better, so this should be rewarded.
This depends on what is possible with the scripting.

If there isn't a player who wants to be a taxi driver, it is useful to have the old /taxi as back-up.

(After-Translation addition: RPG style taxi only for people who want it, and the normal /taxi command for everyone)

Limo Rental
Skins: 253
Vehciles: 409

Want to be driven around in style? Rent a limo!
Same as taxi, but now with higher earnings.
Limo drivers can also see the /taxi requests. possible an extra /limo command if someone wants a limo, and not a taxi.

Bus
Skins: 253
Vehciles: 431 437

Drive a pre-defined (Scripted?) route through the city, and stop at the bus stop. to (un)load passengers.
because the low amount of bus stops, it is necessary to add some custom objects, so we can create a few bus routes.

Pilot
Skin: 255
Vehciles: 487 577 553 519

Same idea as taxi, only now we aren't limited to the road, the sky is the limit!
Probably some additional scripting needed to take extra passengers, since most planes aren't suitable for more then 1 person, or 2 max.
Maybe allow pilots to read the /taxi requests.

Train/Tram
Skins: 253
Vehciles: 449 538 570

A little bit stolen from LVPTT
The idea is quite simple: A machinist stops at every station to (un)load passengers.
For a ride between each station we could charge 2500 dollar.

Police
Skins: 163 164 165 166 280 281 282 283 284 285 286 287 288
Vehciles: 523 427 490 528 596 597 598 [/url] 599 601

Het zou leuk zijn als er een soort van politie komt, die kleine overtredingen mag bestraffen, in de vorm van geldboetes.
Hierbij moet je denken aan de eerder genoemde verkeersregels. Met bijvoorbeeld een commando /stop [id] krijgt de overtreder een bericht te zien dat hij moet stoppen.
Stopt de speler moet hij /handsup typen om de boete te accepteren.
Stopt de speler niet, of typt hij geen /handsup, dan kan de politie hulp inroepen van andere politie mensen. (Teamwork)
Zodat ze de speler samen kunnen arresteren. Op welke manier die precies zou moeten weet ik niet, maar het zou stoer zijn als je een speler in een politie Vehcile kan laten stappen (Al dan niet geforceerd via een commando die x aantal agenten moeten typen), en dat je hem dan naar het politiebureau brengt.
Hierna zal hij automatische een hogere geldboete krijgen, die de speler niet hoeft te accepteren, maar gewoon gepakt wordt.

Freight Carriers (Transport)
Skins: 50 30
Vehciles: 499 609 456 403 514 435 450 591

When you think of freight carriers, I think about: Random checkpoints. Mainly located at/near shops and warehouses, all over LS, SF and LV.
They collect their freight (Food, Electronics, Toys...) at some industrial estate in LV, and they must drive to the checkpoint(s). Within a specified time to add a little presure, but this can take a lot of extra scripting, since you need to know/calculate the time between the random checkpoints.
After 5 or 5 deliveries they need to drive back to the industrial estate in LV to collect new freight, and at this same spot they can get their money.

Ambulance
Skins: 274 275 276
Vehcile: 416

Someone who is injured can call /911.
A ambulance driver (Not the junk, remember? :P) gets a radar icon, and he needs to drive to that point.
Again, it would be nice, just like the freight carriers, if this needs to be within a specified time.
AFAIK it's not possible to enter the ambulance as passenger, in the back. But, if this is somehow possible:
When a player is in the back of the ambulance, he needs first aid by the ambulance driver: 1% health per second.
If a player can't enter the back, he needs to enter as passenger in front of the ambulance, with the same result :)
It is possible to detect the passenger, so the last option should be possible, afaik.

Health = wealth :+ 100 dollar per % health.

Garbage collectors
Skins: 78 79 239
Vehciles: 408 574

The city needs to be kept clean!
We can use mods and admins for this, but this is also likely do-able for garbage collectors.
Again we need a lot of random checkpoints, and maybe 1 object with garbage.
If they enter the checkpoint for a few seconds, they are done with cleaning, and the garbage object is destroyed. Keep it clean!

Firemen
Skins: 277 278 279
Vehciles: 407 544

The city is on fire! We need firemen for extinguish this fire, with the risk of dying (Random explosions?)
Again, a lot of checkpoints, which start to burn random. Remember the single player fire missions? A car on fire which needs to be extinguished.
If this is possible, it would be great.
The fire must be extinguished as soon as possible. Faster extinguished fires are rewarded with a higher amount of money.

Street Salesmen
Skins: 14 20 151
Vehciles: 423 588

In de steden staan veel kraampjes voor hotdogs.
Deze kraampjes zijn vooralsnog onbemand, maar misschien kunnen we daar verandering in brengen.
Wederom zal hier het een en ander aan gescript moeten worden.
Mijn idee is als volgt:
Je hebt de locatie van de kraam.
Als de straatverkoper in het gebied is van de kraam (Locatie +5 omtrek ofzo) kan hij pas echt hotdogs verkopen.
Nu komt een speler in de buurt van de straatverkoper, en kan hij een hotdog (=Health) kopen.
De verdiensten zullen laag zijn, dus de kans dat dit echt populair wordt is vrij klein.

Met de hotdog wagen kan je dit baantje mobiliseren :)

Drugsdealer
Skins: 181 249 123 17 185 19
Vehciles: N/A

Drugs sells! Dus ook in LVP.
Als de speler in de buurt van de dealer is, kan hij drugs kopen.
Resultaat: Wat animaties achter elkaar, zoals /drunk voor een tijdje, en daarna wat kotsen ofzo.
Verder niet echt nuttig, maar het kan geinig zijn.

Toll
Skins: 98 7
Vehciles: N/A

Niet echt een uitdagende baan, nog minder dan straatverkoper.
Op de brug in SF staan, en als er een auto langskomt moet hij tol betalen, en dan kan deze persoon de slagbomen omhoog doen.
Moeten er wel slagbomen komen, die een beetje niet stuk kunnen. Of wel, maar dan rijdt iedereen sowieso door :)

Sherlock Holmes
Skins: 227 228
Vehcile: N/A

Ja hoor, het is weer zover! Er is een koffer gestolen met zeer belangrijke informatie, of vol met geld!
Aan deze spelers de taak om de koffer (Of ander icoontje, bijv het geld icoontje) te zoeken.
Maar waar zoek je? De GPS tracking heeft als laatst een signaal afgegeven op locatie x.
Ga naar die locatie, en doorzoek de omgeving tot je de koffer hebt gevonden.
15% vindersloon voor de persoon die de gestolen koffer terugbrengt bij Mr X. (Ergens een leuke villa in LS uitzoeken.)

Dock worker
Skins: 166 167 16 260 27
Vehcile: 530

In de haven van LS zijn weer een aantal vrachtschepen uitgeladen.
De inhoud is te vinden in de loodsen. (J9 op Badeends map)
Til de zware kratten (ID 1224 1271) op met je vorkheftruck, en breng ze naar het industrie gebied aan de overkant van de haven. (I/J 8 op Badeends map)
Daar worden de kratten verder getransporteerd (Misschien wel weer te combineren met de Vracht vervoerders...)

Ook hier mag weer een vergoeding tegenover staan, het is niet allemaal bezigheidstherapie :)

Towtruck Driver
Skins: 16
Vehciles: 525

Waarschijnlijk is dit volledig overbodige tekst.
Dit systeem kan namelijk alleen slagen als je iets met brandstof doet in auto's, welke leeg kunnen raken.
En dan nog kan de towtruck afaik geen auto's koppelen, zoiets zou ook weer via commando gescript moeten worden.
Eventuele doel die het wel kan hebben, bijvoorbeeld tijdens cruises.
De carhealth naar 100% herstellen, tegen een hogere vergoeding dan een normale spray. (Voor/meerijkosten)

Gas/Petrol station
Skins: 194 66 20 188
Vehcile: N/A

Ook dit werkt alleen indien er een brandstof systeem komt.
Men krijgt geld als spelers komen tanken bij je tankstation.

Petrol/Gas truck Driver
Skins:
Vehciles: [url=http://wiki.sa-mp.com/wiki/Image:Vehicle_403.jpg]403 514 584

Ook dit werkt alleen indien er een brandstof systeem komt.
Verder is dit een beetje te vergelijken met de Vracht vervoerders, alleen dan puur naar tankstations.
Kan stiekem ook wel gebruikt worden zonder brandstof systeem, alleen dan is het doel minder :)

Fin End
De oplettende lezer heeft waarschijnlijk wel een aantal dubbele skins gezien.
Dit is niet erg, en al helemaal niet definitief.
Reply
#2
The idea of jobs is nice, but I already see a huge problem.
What about trust?
There's no guarantee that anyone who calls a service won't kill them on sight.
I still think missions shouldn't involve interaction with others.
Reply
#3
I agree, but then again shit happens.

To be truly honest though, I don't really like the standard jobs. Every RP server has them by now, it's quite old. We have to do something to make these jobs good. For instance, if someone gets shot in the leg quite a few times, they have to go the hospital to be treated by a person. That'd allow interaction outside of the crazy battlefield of the outside.
Reply
#4
Most jobs are solo jobs, which can be done alone.
Some jobs need interaction, like the taxi and ambulance. But, and the management discussed this before, this is probably not going to work.. if you force all players to use it.
But.. I'm sure there are a lot of players, just check the current chat messages, that some players are willing to drive as a taxi.

Thats why I added: (After-Translation addition: RPG style taxi only for people who want it, and the normal /taxi command for everyone)
So, people who want RPG, can set RPG on, like /set rpg on.
When they use /taxi (And there is a taxi available) they have to wait for the taxi, or, walk while waiting... Or wait while walking...
So, only people who want to do RPG are somewhat forced to this methods, because they want.

Normal players who didn't /set rpg on can use the other RPG jobs who doesn't need interaction, but they can't use the taxi and ambulance in RPG style.
And about trust, RPG players are, hopefully, trustworthy. If not, we can always remove all the weapons from RPG players.
Reply
#5
I feel then though it may become a messed up mixture of RPers running around and DMers killing them -- or something similar.

This idea would've been pretty good when you first submitted it, but nearly every server has this stuff, and we should be able to do it better. Such as the economy stuff -- where is that seen elsewhere? RP and DM should come together hand in hand, not because they're gay, but because it works.

My point is have jobs tied to businesses, and work at that location / be a delivery man. I see that lots will revolve around the actions of the large corporations, making everything link up and create a RP-atmosphere, which will be awesome to play in.
Reply