Hello There, Guest! Login or Register

LVP 2 - IRC
Yo dames,

Veel van jullie weten er al van, anderen niet. Bij deze mogen jullie het allemaal weten. Wel wil ik graag één duidelijke regel opstellen voor het IRC kanaal;

Ben er als je iets toe te voegen heb en wilt (en kan) helpen. Anders ben je er niet.

IRC: #LVPv2
Password: estroezuigtgewoon

Meer info in het kanaal.

Peter
Reply
Een kleine bump;

Jongens, het valt me echt enorm tegen hoeveel feedback jullie geven op de plannen. Er zijn geen topics met suggesties, amper iemand die vanuit zichzelf aanbied om eventjes te helpen met dingen en een totaal gebrek aan initiatief. Mag ik jullie er even aan herinneren dat ik niet de persoon hoor te zijn die LVP aan het leiden is? Al ruim een jaar doe ik fucking veel voor LVP en klaag er eigenlijk amper over, terwijl ik nooit credit zal kunnen nemen voor de dingen die ik doe. Daar tegenover zie ik een stel management leden waarvan ik niets meer vraag dan wat input te geven voor de dingen waar ik mee bezig ben, maar blijkbaar is zelfs dat teveel gevraagd.

Ik verwacht woensdagavond ten minste een gecoördineerd groepje mensen wat zich bezig wilt houden met het bedenken- en bespreken van ideeën. Dit bijvoorbeeld door een topic of iets te starten, te bedenken wat je zelf kan doen om met de website te helpen of simpelweg maar eventjes controleren of alles het doet tot zover. Als dat niet lukt dan kunnen jullie het wat mij betreft bekijken.

Sorry hoor, maar jullie zijn een stel volwassen mannen, velen waarvan uren en uren op IRC rondbrengen. Is het dan echt teveel gevraagd om af en toe even een inhoudelijke reactie of suggestie te geven?

Er zijn een stel mensen die zich hier niet aangesproken voor hoeven te voelen, die weten het zelf wel denk ik :) Bij twijfel mag u vragen.
Reply
Ik zie dat de todo al aardig uitgebreid is. Ik ben niet echt een creatief brein dus voor ideeen ben ik denk ik niet echt geschikt, niet out of the blue iig.

Quote:# Policies: Community Goals @ /about/policies/goals.html (nobody)
# Policies: Forum Regulations @ /about/rules/forum.html (nobody)
# Policies: Staff Regulations @ /about/rules/staff.html (nobody)

Community goals: Wat bedoel je hier precies?
Forum Regulations: Gewoon de forum regels? Om die ook op de site te hebben?
Staff Regulations: Dit worden de ingame regels ofzo?
Reply
Goals: Ik gok: Wat willen/verwachten wij van de community nu, en over x tijd.

Forum:
Forum regels idd, mogen uberhaupt wel eens herschreven worden.

Staff regulations:
De publieke regels waaraan crew zich moet houden.

Reply
(09-01-2009, 10:50 AM)Sander link Wrote: Goals: Ik gok: Wat willen/verwachten wij van de community nu, en over x tijd.

Forum:
Forum regels idd, mogen uberhaupt wel eens herschreven worden.

Staff regulations:
De publieke regels waaraan crew zich moet houden.

Ik dacht bij goals meer wat zijn onze goals met de community, uitbreiden met andere games enzo.
Forum: Dan ga ik daar zo is naar kijken.
Soort van etiquette dus?
Reply
Netiquette! :+

Maar goals van ons?
Dunno of we die wel willen publiceren imho, dat zijn 100 jaren plannen :+
Reply
(08-31-2009, 10:54 PM)Richard link Wrote: Community goals: Wat bedoel je hier precies?
Forum Regulations: Gewoon de forum regels? Om die ook op de site te hebben?
Staff Regulations: Dit worden de ingame regels ofzo?

Community goals: Wat de doelen van LVP zijn, beetje standaard verhaaltje van een online community zijn, door en voor spelers enzo.
Forum Regulations: Forum regels.
Staff Regulations: Regels voor crew, welke punishments, etcetera. Met één toevoeging: een administrator/moderator kan nooit een perm-ban opleggen zonder toestemming van het management.
Reply
Moeten wij als management dan met elke perm ban voor cheaten gaan instemmen? Wat mij betreft mogen cheat permbans best door crew gedaan worden, als er maar goed naar gekeken is en het duidelijk is. Bij dingen als zezima enzo moet je inderdaad management overleg hebben, maar bij een normaal cheatende speler?
Reply
(08-31-2009, 09:20 PM)Peter link Wrote: tekst

Ik voel mij bij deze welzeker aangesproken, wetende dat ik de afgelopen tijden nauwelijks dingen voor LVP heb gedaan, of actief heb meegedacht c.q. gediscussieerd over voorstellen en ideeen.
Ook weet ik dat ik niet de enige ben op wie dat betrekking heeft. De enigen waarvan ik weet dat ze actief bezig zijn met allerlei dingen omtrent LVP zijn Peter, Richard, Sander en Badeend.

Daar staat echter tegenover dat ik mij meer dan eens heb geergerd danwel verwonderd over de achterkamertjespolitiek die ik hier af en toe nog eens bespeur en ook over jouw gedrag, Peter.
Tijdens ons gesprekje, die begon met de nogal vreemde vraag of ik ambities heb om eigenaar van LVP te worden, heb ik duidelijk te kennen gegeven LVP een leuke community te vinden, het LVPv2 idee (met estroe als nieuwe eigenaar) wel te zien zitten en zeker bereid te zijn om, waar mogelijk, mee te helpen bij de realisatie.
Ik word dan vervolgens in een irc kanaal geinvite die waarschijnlijk al langere tijd bestond en meerdere gesprekken zijn gevoerd en besluiten zijn genomen zonder dat ik of de rest van het management daarvan in kennis is gesteld. Slechts mondjesmaat wordt iedereen een beetje gepeild en geinvite. Waarom kon dit niet gewoon openbaar in het management kanaal worden besproken?

Eenmaal binnen kreeg ik een aantal dingen te zien, waaronder een nieuwe website, een filmpje en een document met een korte uiteenzetting over de toekomst van LVP. Maar als ik dan vervolgens, zowel in het kanaal als in pm vraag waar ik concreet bij zou kunnen helpen blijft het stil. Ik heb er zowel in het kanaal alsook via pm nooit een antwoord op gekregen. Alsof je mij op dat moment gewoon negeerde. Zulke dingen vind ik dan heel vreemd...

Als je mij gewoon had geantwoord, had uitgelegd wat er nog allemaal moet gebeuren en concreet met mij had besproken welke dingen ik zou kunnen doen, was ik zeker bereid geweest om hier volledig aan mee te werken. Ik hou echter van duidelijkheid en niet van de manier waarop het een beetje ging: "Nou, dit is dus LVP2. Lees maar even, bekijk het en zie maar wat je doet. Doei."

Quote:Is het dan echt teveel gevraagd om af en toe even een inhoudelijke reactie of suggestie te geven?
Waarop kan ik mijn reactie op geven dan? Waarover kan ik suggesties doen? Ik heb nu welgeteld 1 LVPv2 topic op het hele forum kunnen vinden. Persoonlijk gevraagd werd mij nog nooit iets. En ook zit ik niet 24/7 op irc te kijken wanneer er eens iets gevraagd word in een channel.
Ik ben idd geen enorm initiatiefrijk persoon, maar meestal afwachtend en reactief. Dat is een iets mindere eigenschap, maar staat niet gelijk aan luiheid of desinteresse. Ik heb wat stimulatie nodig om ergens mee aan het werk te gaan.

Ondanks dat ik het met ingang van deze week weer behoorlijk druk heb gekregen en nog ga krijgen, zal ik vanavond/morgen eens kijken of het mij lukt een dergelijk door jou aangesproken discussiegroepje op te starten en ideeen, suggesties en to-do's wat meer bij elkaar te brengen.

Laat ik als laatste nog even zeggen dat ik absoluut waardering heb voor alle dingen die jij voor LVP maakt, doet en hebt gedaan. Zonder jouw diepgaande kennis, vele werk en daaruit vloeiende mooie dingen was LVP niet het LVP geworden wat het nu is. Bedankt daarvoor.
Reply
Simpel gezegt; je hebt helemaal gelijk.

De primaire motivatie vanuit welke ik gekozen heb om het op een geslotere manier plaats te laten vinden is de traagheid die het Management op dit moment kent. Dit is tevens de reden dat ik ongeveer een half jaar terug serieus begonnen ben met het opsplitsen van het Management; de besluitskring is te groot, er zijn veel te veel mensen en over grotere veranderingen blijven we vaak veel te lang zeuren.

De plannen voor LVPv2 kwamen rond juni op tafel. Ze zijn met name ontstaan vanuit iets wat ik al langer wilde (de huidige website zou origineel ook profielen e.d. krijgen), de afnemende player counts en een hoge nood aan betere beveiliging. De boel moest overhoop, er moesten nieuwe policies ingevoerd worden, en eigenlijk moest er veel gaan veranderen. Te veel. Hoe zeer ik jullie ook respecteer, alles bespreken (van beveiligingsimplementaties tot database-gameserver synchronisatie tot website en statistieken/andere programmatuur) zou veel te lang gaan duren, vandaar dat ik eerder al begonnen ben met een idee waar Deaken onlangs ook mee kwam: Task Force(je)s. Laten we wel wezen, Sander en jij zullen weinig kunnen toevoegen qua beveiliging waar Rutger en Bakura dat weer wel kunnen. De besluitgroep klein maken leidt tot snellere ontwikkelingen.

In januari dit jaar ben ik begonnen met het schrijven van regels; amper reacties. Al vaker vraag ik bij mensen in PM's of ze ideeën hebben op het gebied van websites, wat ze belangrijk vinden rondom LVP, met name aan spelers/crew waarvan ik weet dat ze slechts om bepaalde redenen op LVP verblijven. Iets wat mij best wel irriteert is de mate waarin sommige crew- en Management leden gewoon niet duidelijk zijn, weinig initiatief tonen of over het algemeen weinig betrekking tonen bij Las Venturas Playground. Jou reken ik daar niet onder. Al sinds jaar en dag zet ik me heel erg veel in voor LVP, en sinds januari 2008 kan ik geen credit meer nemen voor mijn werk. Ik zal niet aan iemand kunnen vertellen dat ik de website gemaakt heb, de crew kan ik niet meer vertrouwen en zelfs het development team had tot enige weken geleden een lek.

Punt is, er moet enorm veel gebeuren. In het begin was LVPv2 een plan van mij en Rutger, waarna Dik erbij kwam. Langzaam maar zeker groeide het groepje en kwamen er Management leden bij, op een moment dat de grootste beslissing al genomen was: het komt er. Ondanks dat ik me zeer zeker realiseer dat het vanuit jouw perspectief, en wellicht ook het perspectief van Deaken, Pugwipe, slein, FiXeR, Fireburn e.a. eerlijker had geweest om jullie hier direct bij te betrekken ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. In mijn ogen heeft alles tot zover zeer soepel verlopen, er zijn geen serieuse problemen geweest op het gebied van ontwikkeling of planning en de communicatie was duidelijk en direct. Er was overzicht. Naarmate het project vorderde, laten we wel wezen, het is nog niet af, zijn er steeds meer mensen bijgekomen. Nu heeft het hele Management toegang en kan inbreng geven.

Dat ik in jouw geval niet subtiel genoeg ben geweest in het privé bericht spijt me. Ik was in de veronderstelling dat je vroeger dergelijke ambities had, en tegenwoordig, nu je de community goed genoeg kent, ruim tevreden was met je plek in het Management. Dit heb ik in het gesprek zelf ook aangegeven, ik citeer: "ik breng het gelukkig weer geheel verkeerd". Dat ik daarna niet meer op je vragen reageerde heb ik naar mijn weten al eerder excuses voor aangeboden, er kwam iets dringends tussen en op wat basic chat in .man na heb ik er eigenlijk niet meer bij stil gestaan. In de post waarin ik mijn onvrede uitte heb ik ook niemand persoonlijk aangewezen, noch nadruk gelegd op bepaalde bezigheden. Als jij het gevoel hebt dat ik je niet concreet genoeg aangegeven heb wat ik verwachtte dan hoef je je dus niet aangesproken te voelen, dan is het mijn schuld, no hard feelings :)
Reply