Hello There, Guest! Login or Register


SA-MP 0.2 released | info about the new features!
#1
«« NOTE: This topic is written in dutch. »»

Eindelijk is het zover, de release van SA-MP 0.2! Na een aantal niet altijd even succesvolle beta's is de uiteindelijke versie dan toch uitgekomen. In deze nieuwe versie ervan zijn een groot aantal bugs gefixed, waaronder de skeeler skins! Deze versie van SA-MP biedt de mogelijkheid objecten aan te maken, zoals in MTA.

Een handige nieuwe feature in de nieuwe versie van SA-MP is het kunnen spawnen van alle verhicles via een command.

Een paar gefixte bugs:
- Rhino, RC Heli fixed. Je kunt er nou succesvol mee schieten.
- Het is mogelijk mensen plat te rijden.
- Rocket Launcher, Sniper enz. zijn synced.
- Politie sirenes synced.
- Het is niet meer mogelijk een gemodde versie van GTA te gebruiken, je kan dan bij de meeste servers niet connecten.
- Het is mogelijk een trein te besturen en dit als passagier te gebruiken.

Complete changelog van SA-MP 0.2, alle nieuwe features staan hieronder:

Quote:New features in 0.2

Anounced on June 23rd, 2006
- CreateObject
- SetObjectPosition
- SetObjectRotation
- GetObjectPosition
- GetObjectRotation
- DeleteObject
- Get/SetPlayerArmour
- GetPlayerArmedWeapon

Announced on October 2nd, 2006
- Get/SetPlayerArmour
- SetPlayerMarker
- Set/RemovePlayerMapIcon
- LinkVehicleToInterior
- Get/SetPlayerAmmo
- GetPlayerInterior
- Get/SetGravity
- EnableTyrePopping
- CallRemoteFunction
- AllowPlayerTeleport
- AllowAdminTeleport
- GetPlayerWeaponData
- Attach/DetachTrailerToVehicle
- Create/DestroyVehicle
- Get/SetVehicleHealth
- RCon BANIP added
- Fixed Filterscript return in OnPlayerText having no effect
- Admins can now teleport to places by right-clicking somewhere on the map
- Parachutes being opened in cars fixed
- Tire popping synced
- Fixed drivebys not syncing occasionally
- Race-styled checkpoints
- Scripts can now toggle interior weapons being allowed
- Trailers
- Changable weather
- Throwable weapons now work (note: no satchel charges)
- Kick/ban now properly disconnects the user
- OnPlayerDisconnect now informed of reason
- Dynamically created vehicles
- Tank turret sync
- Interscript communication
- Trains re-introduced
- Improved text entry
- Players drop weapons when they die
- Fixed the bug where two players can enter the car as driver
- Server-side car position saving
- Re-introduced object scripting stuff
- Filterscript timers are not killed after a game mode restart/change
- Fixed the server crash concerning the samp.ban file having empty lines
- Pickups are now reset on game mode change
- OnGameModeInit and OnGameModeExit implemented for filterscripts
- Fixed OnFilterScriptExit not being called
- Given Rcon access to PAWN Commands
- Empty /pm or /msg causing a local crash now fixed
- New Rcon command: players, which shows the player's name and IP
- Fixed a crash where you enter a car mod shop in debug mode
- New scripting commands: GetPlayerPing, GetPlayerIP, and GetPlayerWeapon
- server_log.txt is flushed instantly, instead delayed
- server_log.txt is appended, instead of rewritten

Announced on December 2nd, 2006
(full text is posted on the dev blog)

- Improving support for weapons
- Synced reloading
- Instagib
- Friendly fire
- SetTimerEx, CallRemoteFunction, and CallLocalFunction
- CreateExplosion
- "white health bar" bug fixed

Announced on December 25th, 2006
(full text is posted on the dev blog)

- Weather
- Per player time
- Objects
- Virtual worlds

Announced on May 13th, 2007
(full text is posted on the dev blog)

- Pedestrian Animations
- Support for 200 players / 700 vehicles / 70 different types of vehicles

Announced on May 26th, 2007
(full text is posted on the dev blog)

- Gangzones
- Text Draw
- Menus
- Callbacks
- Wanted Level
- Desync Weapons
- Reduced area chat / chat message pawn function

Other announced features
- GetPlayerKeys
- GetPlayerAngle and GetVehicleAngle with all the supported angles
- A working OnVehicleDeath
- A fixed GetVehiclePos
- A working PutPlayerInVehicle
- Scripting Animations (SetPlayerSpecialAction(), ApplyAnimation() and ClearAnimations() pawn functions)
- RC Vehicles

Unannounced features
- OnPlayerPickUpPickup
- SetPlayerName
- SetVehicleNumberPlate
- SetVehicleVirtualWorld
- GetVehicleVirtualWorld
- Windowed Mode (alt+enter)

Credits: Thanks to Ordeph / Thanks to Azer for giving me this.

Tot zo ver SA-MP 0.2 in het kort! :tu:

Download link: [url=http://"http://www.sa-mp.com/download.cml"]http://www.sa-mp.com/download.cml[/url]

Mirrors:
- [url=http://"http://eu.littlewhitey.com/sa-mp-0.2.0-install.exe"]Client[/url]
- [url=http://"http://eu.littlewhitey.com/samp-server-0.2.0-win32.zip"]Server[/url]
- [url=http://"http://eu.littlewhitey.com/samp02svr.tar.gz"]Linux[/url]

Met vriendelijke groeten,

TriggeR, admin on [url=http://"http://www.sa-mp.nl/"]Las Venturas Playground [gta-host.com][/url]
Reply
#2
(06-21-2007, 01:07 PM)TriggeR link Wrote: «« NOTE: This topic is written in dutch. »»

Zet het dan in de nederlandse forums |:( |:(
Moved.
Reply
#3
This is very, very useful... NOT

Correctie:
Erg nuttig TriggeR
Reply
#4
Nice  :D
Reply
#5
Altijd handig als je ff iets niet weet :)
Reply
#6
Leuk om te zien. Zie je toch waar de afgelopen tijd hard voor gewerkt is. :)

Wordt 0.2 al op onze server gebruikt vóór de LVP 3.0 versie (dus met 2.6)? Ik weet niet hoe andere hier over denken dat zou al te gek zijn! Ookal is dan niet alles al op 0.2 afgestemd. Ik heb niet alle features door gelezen maar is het mogelijk om de dingen die al voor 0.1 zijn gemaakt, zoals onze hele server, gewoon te gebruiken met 0.2? :?
Reply
#7
Er wordt gewerkt aan een 2.7, deze zal draaien op 0.2 :)
3.0 kan nog 5 weken duren hoorde ik(niet zeker). Maar binnenkort kunnen we dus LVP 2.7 spelen :9~
Reply
#8
5 weken? 2 weken na de release toch?  :(
Reply
#9
Ik hoorde ok dat es nog 5 weken duren kan voor LVP 3.0 release.
LVP 2.7 is de nexte uptade voor sa-mp 0.2 !
:+
Reply
#10
Sorry for writing here but can this topic have an english equlivelent?
Reply