Hello There, Guest! Login or Register


[DUTCH]LVP 3.0 gameplay written by Deaken â„¢
#1
First of all: sorry for the Dutch, this is a semi-spontanious gameplay that came out of my mind. Especially at those moments when it is already hard enough to get it out of your brains it is to much diversionary to also translate to English.

LVP 3.0 gameplay written by Deaken â„¢

Waar beginnen? Iedereen is het er denk ik wel over eens dat er veel moet veranderen in LVP, het is way to easy om geld te verdienen en daarna is het spel eigenlijk zo doelloos als het maar kan. Hierdoor krijg je veel gekut en gekloot op de server, om de simpele reden dat mensen zich vervelen!
Het is dan ook zo klaar als een klontje dat geld verdienen moeilijker moet worden. Vandaar dat ik hier eens ga proberen op te zetten wat er in mijn hoofd rondspookt.

Verdienen van geld:
Dit kan op diverse manieren net als 2.5, alleen wordt het moeilijker. De opties:
* property
* gokken
* drugssmokkel (zie onder)
* auto exporteren
* iemand met poen killen
* niet: idlen op het schip!
Het idlen op schip moet niet beloond worden met geld, dit is te makkelijk. Als je geld wil verdienen moet je er maar wat voor doen.

Properties
Een systeem dat toch wel een beetje anders gaat werken. De opbrengsten zullen minder zijn, en je zult er langer aan vast zitten. We gaan (net zoals het begin) de properties opdelen in 5 soorten:
* Cheap
* Intermediate
* Expensive
* Gang
* Personal

Cheap, lijkt me duidelijk, de kleinere properties die je koopt (of je veranderd het in kleine zaakjes waarvan je mensen geld aftroggeld ter bescherming, een beetje het mafia-gevoel)
een “cheap-prop” koop je (of je perst af) voor een uur, deze tijd loopt door ook als je offline gaat. Na dat uur kan je het uiteraard verlengen zodat een ander het niet kan kopen, je beschermt het en koopt het weer. Zoals al gezegd, je behoud de prop ook als je off-line gaat, maar je krijgt dan geen geld!

Intermediate, de iets duurdere properties, ik denk dat je hier echt moet gaan spreken over properties, je koopt het en verdient er geld mee, as simpel as that! Tijd? 2 uur, en ook hier geldt, wees er op tijd weer bij zodat je de prop kan verlengen.

Expensive, de echt grote properties, we praten hier over al gauw tig miljoenen, properties die de eerste weken zeker niet gekocht zullen worden! Ze kosten veel en brengen in verhouding veel geld in het laatje. Duur is 4 uur!

Gang, gangproperties, kan je kopen in naam van de gang met /gangbuy (oid).  Hiermee zet je ook meteen een gebied af waarvan de gang een deel van de inkomsten van ALLE spelers krijgt die daar een propertie hebben! Verder brengt een gangpropertie geen geld op, het is alleen een gang-safehouse waar alleen leden van de gang naar binnen kunnen. Een ganghouse blijf je altijd bij de gang houden, hier moet het een en ander gekoppeld worden aan het nieuwe gang-system, het is ook tevens een gangbank die niet meer bij de 24/7 is!

Personal, je eigen safehouse waar je eventueel ook je auto kan opslaan. Voor de mensen met veel poen, hier moeten er VEEL van gemaakt worden aangezien je toch al gauw een paar honderd spelers hebt . Een safe-house brengt geen geld op, het is puur status en je kan er een auto in bergen en verder niets een eigen safe-house blijf je altijd houden tenzij je bankroet gaat!.

Algemeen, een cheap/intermediate/expensive prop hou je voor de gezette tijd, maar deze verlies je als je dood gaat aan degene die je killt, en dan met de gedachte in het hoofd dat killen veel moelijker wordt in 3.0.......


Gokken
Dit doet op het moment niemand, het is ook geen flikker aan als ik eerlijk moet zijn. Misschien een idee om hier webbased iets aan te koppelen? Dat als je niet ingame bent je op de site kan gokken met je ingame money?


Drugssmokkel
zie onder


Uitgeven van geld
Dit is een beetje het huidige probleem, je hebt poen maar wat kan je er mee? Om het maar heel simpel te zeggen: NIETS. Goed je kan een duurdere prop kopen, en hierdoor krijg je _nog_ meer geld, en dan? Een auto tunen? Kost geen drol, wapens kopen? Kost geen drol, en hier houdt het dan ook wel een beetje op.

weapons / bullets
In het nieuwe systeem krijgt niemand een wapen, dus kan je niemand killen, tenminste niet zomaar ff neermaaien. Je gaat dus eerst geld “maken” en dan kan je een mes kopen, deze is het goedkoopst en kost slechts 1 miljoen. Dan kan je eens gezellig iemand gaan vermoorden met je mesje (of een slagwapen, motorzaag). Heb je rond de 2.5M kan je eens gaan denken aan een pistool, deze koop je met wel 7 kogels voor 2.5M. wil je extra kogels? Dat kan, voor 100K per stuk! Ik denk dat iedereen hier wel een beetje mijn punt snapt, hier creëer je een leuke roleplay die heel interessant kan worden. Ga je dood? Wapen weer weg! Dit klinkt allemaal heel moeilijk, en ik denk idd ook wel dat het moeilijk is, en misschien overdrijf ik een beetje met de prijzen maar zo maak je een game wel aantrekkelijk.
Uiteraard blijft er voor het betere schiet en killwerk nog wel de minigames over, hier kan je eens een keer een paar luitjes doodvermoorden en uit je bol gaan.

Auto’s
over ingame staan auto’s, en niet zomaar auto’s maar de meest waardeloze brekken, deze kan je jacken/meenemen.  Wil je een duurdere auto? Die vind je niet op straat, deze kan je KOPEN bij de handelaar,  kost een aardige duit, de goedkoopste wou u meneer? Dat is dan 5-miljoen, exclusief tuning uiteraard, dat gaat u maar fijn zelf doen!
Ook zo gaan we verder met de auto’s, hoe beter/sneller hoe duurder, tunen? Op eigen kosten en dit kost ook behoorlijk wat poen. (eventueel gekochte auto’s semi-invulnerable? )


Algemene gameplay
Hier ook veel veranderingen, zoals ik al eerder aangegeven heb lijkt het mij een goed idee om de map op te delen in de drie steden, iedere stad met zijn eigen dingen. Wat precies de verschillen moeten worden weet ik zo niet te vertellen, iemand ideëen? Het moet sowieso interessant zijn om de meerdere steden te bezoeken, zodat het veld echt verdeeld wordt!
Het reizen tussen de steden moet iig wel veranderen,  je kan met de vernieuwde /taxi alleen binnen 1 stad reizen, wil je van bv. LV naar LS, dan doe je eerst /taxi AP(airport) of /taxi TS(trainstation), van hieruit kan je met respectievelijk vliegtuig of trein naar de andere stad middels /fly LS of /train LS, eenmaal in LS kan je weer verder met de taxi naar bv de autogarage met /taxi carbuy. Dit kan het nodige kosten maar qua tijd ben je natuurlijk veel minder kwijt dan met de gratis gammele auto’s die op straat staan!
Het mooiste zou zijn als het ook alleen op deze manier mogelijk is om tussen de steden te reizen, maar jammer genoeg zou dit bijvoorbeeld cruises helemaal vernueken en dus is dit niet een goed idee. Je zou ook een stad mini-game-only kunnen maken, zodat je daar MOET zijn om mee te doen aan een minigame. Er komt een flood-timelimit op de taxi van 30 seconden.
teleport en carteleport blijven wel beschikbaar maar voor een prijs die je er niet voor wil betalen, 500K? Meer?

[spontaan Idee]
Wel een idee zou het zijn om drugs of booze te smokkelen naar een andere stad en zo ook weer geld te verdienen, Rico zijn tolwegen komen hier ook weer van pas, je komt met drugs niet per auto in een andere stad, maar via de trein of vliegtuig kan je wel naar de andere kant om je drugs/booze te verkopen. Ga je toch met de auto kom je in de bak en ben je je geld kwijt.[/idee]


Respect
Ook de “respect” zou imho gebruikt moeten worden, veel dingen moeten afhankelijk zijn van de respect die je hebt, deze bouw je op door bv veel geld te hebben of door minigames te winnen, door te killen, door te gokken (webbased of ingame), noem maar op. Natuurlijk is die meter niet binnen 10 minuten vol, dit duurt lang. Aan de hand van je respect kan je betere auto’s kopen, grotere huizen / properties / guns kopen. Het maakt imho de gameplay beter!

Health
De rode hartjes? WEG ERMEE. Healt kan je kopen door eten te halen. Een pizza voor 10.000 dollar, of een burgertje voor 100K bij de burgershot. Het moet je allemaal niet aan komen waaien, dit maakt het spel te makkelijk en dus saai, evenzo, uiteraard, de armor.

Admin zijn
een moeilijk punt, wij als admins zijn verwend, een /gotpetercashje en je bent een paar miljoen dollah rijker, hier moet ook driftig over gedischussieerd worden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat admins alles kunnen en spelers niet!

Dit zijn zo een paar dingen die al een tijd in mijn hoofd ronddwalen, het is heel moeilijk dit systematisch op papier te zetten aangezien sommige dingen op meerdere vlakken op elkaar aansluiten. Ik hoop dan ook dat ik mij goed verwoord heb en dat iedereen het begrijpt.
Wil je reageren? Doe dit dan duidelijk en ga niet teveel uitwaaien naar dingen die ook niet beschreven zijn, dit maakt het topic erg onoverzichtelijk.

Greetz
Deaken
Reply
#2
Ik ben het volledig met je eens Deaken, top  d:)b
Reply
#3
In de eerste plaats: geweldige ideeen! Ik hoop dat we de meeste van deze echt kunnen gaan realiseren. Nu wat opmerkingen/aanvullingen:


Ik heb al op IRC aangegeven dat het misschien een idee is om zelfs geld te moeten betalen om op het schip te staan (entree oid?). Kan idd wel over the top zijn, maar misschien een ideetje.

Het kopen van auto's: Wat gebeurt er met een auto als die verlaten wordt? Na een tijdje respawnen ze, maar daarvoor kunnen mensen die auto natuurlijk al jatten. Wil je daar nog iets mee gaan doen?

Een aanvulling op je spontane idee: Misschien is het leuk om een random 'douanecontrole op drugs' in te bouwen voor de mensen die met het vliegtuig drugs naar een andere stad willen vervoeren. Als men betrapt wordt een x-aantal minuten naar jail?


Een pizza voor 10k _O-
Reply
#4
Wel goede ideeën allemaal. Wat inderdaad een stuk belangrijker dient te worden is het geld, en wat je ermee kan doen. Je kunt dus alles duurder maken, of gewoon zorgen dat spul minder oplevert ;) Als ik nog met briljante ideeën kom ( 8)7) zal ik ze hier posten!
Reply