02-15-2007, 06:50 PM
als je een command typt roept de server OnPlayerCommandText() op, als die functie een "1" returned (return 1
krijg je dat niet, krijg je een "0" (return 0
dan krijg je "UNKNOWN COMMAND".
In OnPlayerCommandText kan je dan het ingevoerde command opvangen, kijken wel het is en dan de nodige dingen uitvoeren.
Als de gebruiker /command gebruikt krijgt hij het bericht "Command gebruikt" en returned hij een "1". ALs het command niet bestaat returned hij een "0" waardoor je een "UNKNOWN COMMAND" krijgt.
krijg je dat niet, krijg je een "0" (return 0
dan krijg je "UNKNOWN COMMAND".In OnPlayerCommandText kan je dan het ingevoerde command opvangen, kijken wel het is en dan de nodige dingen uitvoeren.
Code:
OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if( strcmp( cmdtext, "/command", true ) == 0 )
{
SendClientMessage( playerid, 0xFFFFFFAA, "Command gebruikt");
return 1;
}
return 0;
}Als de gebruiker /command gebruikt krijgt hij het bericht "Command gebruikt" en returned hij een "1". ALs het command niet bestaat returned hij een "0" waardoor je een "UNKNOWN COMMAND" krijgt.