Las Venturas Playground
Politiek - Printable Version

+- Las Venturas Playground (https://forum.sa-mp.nl)
+-- Forum: Miscellaneous (https://forum.sa-mp.nl/forum-4.html)
+--- Forum: General Talk (https://forum.sa-mp.nl/forum-24.html)
+--- Thread: Politiek (/thread-5039.html)

Pages: 1 2

Politiek - Xanland - 01-06-2008

Hallo,

Ik start deze poll na een programma op TV.
Daar werd o.a. het één en ander gezegd over Rita Verdonk en Geert Wilders.
Dus nou is mijn vraag dus, wie is de ergste politicus!?!?

Re: Politiek - Stef - 01-06-2008

Geert Wilders is het ergst. Hij staart zich blind op de problemen met immigranten en scheert daarbij ook de complete islam over een kam. De islam is net zo achterlijk als het chirstendom oid en ook het christendom heeft vast wel extremisten. Bijna al zijn argumenten en voorstellen zijn dikke bullshit en op niets gebaseerd. Behalve haat zaaien rond de islam hebben hij en zijn partij niets waar ze bekend om staan en dat ze dan toch stemmen krijgen van tokkies die voor geen enkele rede vatbaar zijn is best erg.

PS: Indien een van jullie op Wilders heeft gestemd of zou willen stemmen mag hij mij overtuigen van het waarom, desondanks blijf je in mijn ogen een tokkie.

Re: Politiek - Bakura - 01-06-2008

Geert Wilders, argumentatie houden jullie tegoed van me.

Re: Politiek - ricardo016 - 01-07-2008

Geert Wilder die zegt teminste waar het op staat!
hij mag van mij minister worden

Re: Politiek - Stef - 01-07-2008

Waar staat het dan op? Wat zijn precies de problemen die hij aankaart?

Re: Politiek - ricardo016 - 01-08-2008

Ik zelf vind dat er te veel problemen zijn met allochtonen.

Elke dag komen er weer nieuwe bij en nederland raakt overbevolkt.

De cijfers van de criminaliteit liegen ook niet

De meeste misdrijfen worden gepleegt doe allochtonen.

De andere mensen in de kamer zoals balkenende die draaien altijd om de problemen heen.

Pim fortuin die was ook iemand die er niet omheen draaide en gewoon zegt waar het op staat.

Re: Politiek - Stef - 01-08-2008

Dat mag jij best vinden, maar is het probleem werkelijk zo groot? Ik geef toe dat er inderdaad een harde kern van tuig is van allochtoonse afkomst, maar is er niet een zelfde soort tuig van autochtoonse afkomst? Ook de cijfers geven aan dat er inderdaad procentueel meer criminele gastarbeiers/allochtonen zijn dan Nederlanders, maar dit is te verklaren.
Allereerst zijn de gastarbeiders armer, ze wonen in arme wijken waar veel mensen wonen en waar het makkelijker is om in aanraking te komen met criminaliteit. Daarnaast zijn de meeste van deze gastarbeiders (Turken/Marokkanen) naar Nederland gehaald om laaggeschoold werk te doen voor een lage prijs. De mensen die naar Nederland trokken waren in Marokko al werkeloos dus dit was ook al de lage klasse van de bevolking.
Doordat wij, de Nederlanders, bereid waren om ondanks deze voorspelbare problemen gastarbeiders naar Nederland te halen vind ik dat wij de verantwoording moeten nemen als er problemen zijn en niet het probleem op anderen afschuiven door ze weg te sturen.
Ook moet je je beseffen dat Wilders uit gaat van grove generalisaties. Niet alle allochtonen zijn crimineel of slecht en ook de islam is zeker geen verschrikkelijke godsdienst, of althans niet verschrikkelijker dan enige andere godsdienst. Met name de hoop onzin en radicale punten die Wilders erbij verzint maken hem een gevaarlijk mannetje omdat hij er toch stemmen mee kan krijgen.

Re: Politiek - ricardo016 - 01-08-2008

Nee oke, niet alle allochtonen zijn crimineel, ken zat allochtonen die gewoon werk hebben en gewoon aan alle regels houden.
Maar er zijn ook hellaas zat allochtonen die leven van een uitkering terwijl ze niks mankeren.

Als ze nou in nederland op vakantie komen, werk zoeken, imigreren en gewoon aan de regels houden?

Tuurlijk zijn er ook nederlanders die zich niet aan de regels houden maar het percentage van de allochtonen ligt toch wel een stukje hoger.

Er zijn ook zat problemen met allochtonen jongeren 9/10x hebben ze een mes opzak, heb je ruzie dan staan ze met 10 man om je heen.

Als ze gasten zijn dan vind ik wel dat er wat respect mag zijn.

Re: Politiek - Stef - 01-08-2008

(01-08-2008, 01:34 AM)ricardo016 link Wrote: Nee oke, niet alle allochtonen zijn crimineel, ken zat allochtonen die gewoon werk hebben en gewoon aan alle regels houden.
Maar er zijn ook hellaas zat allochtonen die leven van een uitkering terwijl ze niks mankeren.

Als ze nou in nederland op vakantie komen, werk zoeken, imigreren en gewoon aan de regels houden?

Tuurlijk zijn er ook nederlanders die zich niet aan de regels houden maar het percentage van de allochtonen ligt toch wel een stukje hoger.

Er zijn ook zat problemen met allochtonen jongeren 9/10x hebben ze een mes opzak, heb je ruzie dan staan ze met 10 man om je heen.

Als ze gasten zijn dan vind ik wel dat er wat respect mag zijn.
Het probleem is dat de gastarbeiders niet de veroorzakers van problemen zijn, maar sommige van hun kinderen. Deze kinderen zijn hier geboren en opgegroeid. Ze hebben nog maar zeer weinig binding met het land waar de ouders vandaan kwamen en dat een kleine groep ontspoord is, is het gevolg van het falen van de Nederlandse politiek en sociale omgeving. Om het probleem daarom op anderen af te schuiven, zoals Wilders voorstelt, is naast immoreel ook nog eens slecht voor het imago van Nederland.

Verder zit je post vol generalisaties die totaal niet kloppen. Als ik tien willekeurige allochtonen op een rij zou zetten zou er misschien 1 een wapen bij zich hebben, maar dat is ongetwijfeld ook bij Nederlanders wel eens het geval. Daarnaast heb ik nog nooit ruzie gehad met allochtonen, overigens ook eigenlijk nooit serieus ruzie gehad met autochtonen, dus daar kan ik niets over zeggen, behalve dan dat je je wellicht minder agressief moet gedragen omdat je het misschien uitlokt ofzo :+

Wilders heeft de neiging om zaken zwaar te overdrijven en daarnaast net als jij maakt hij gebruik van niet kloppende generalisaties. Het gevaar is dat mensen die wel vatbaar zijn om naar deze generalisaties te luisteren ook makkelijker bereid zijn om minder tolerant in de samenleving te zijn. Dit leidt dan tot een agressievere situatie waarbij een oplossing van het probleem nog veel verder te zoeken is.
Persoonlijk doet Wilders mij ook een beetje aan Hitler denken, maar dat is meer een gevoel dat ik niet zo goed kan verklaren, net als dat jij misschien het gevoel hebt dat 9 van de 10 allochtonen een mes bij zich heeft.

Re: Politiek - Terror - 01-30-2008

anders namelijk elke PVDA'er  _O-
Ja laten we elke rechtse kamerlid op de lijst zetten.
En de linkse maar niet erop zetten want dat hebben we nog niet door.....dat die verkeerd bezig zijn _O-